.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نامه سرگشاده به استاندار محترم مازندران
ظرفیت گردشگری فرح آباد
غلامعلی رنجبر

مدتی تعمداً نوشتن ، توصیه کردن و گلایه کردن ها را به تاخیر انداختم تا روند مدیریت در استانداری به مرز پحتگی و صلابت و توانمندی برسد و در زیر چرخ های سنگین توقعات خرد نگردد.  تا اینکه شنیدم و دیدم که مردم نمایندگانی را به مجلس فرستادند که دادشان از وضعیت بودجه استان در سال 93 بلند شد و با نامه ای گلایه آمیز از رئیس جمهور محترم که علم تدبیر و امید را بر دوش گرفتند تقاضای رسیدگی داشتند.

برایم عجیب این بود که نمایندگانی که خود از مظاهر مشارکت در سهمیه های تقسیم قدرت چه سیاسی و چه مدیریتی و چه بودجه ای و ... در کشورداری محسوب می شوند، در سطح بررسی های بودجه بندی درآمدهای احتمالی سال 93 و سهم بری استانی کم آورده و گلایه های خود را در قالب نامه ای به رئیس جمهور منعکس می کنند و برای آگاهی مردم و لابد اینکه مردم بدانند که نمایندگان بی خیال نبوده و بیکار ننشسته اند، آن را سرگشاده می نمایند.

انگیزه هرچه باشد نشان از یک واقعیت بزرگ دارد که بودجه در سال آینده وضعیت مشکلی را برای استان مازندران ترسیم می کند و استاندار آن زمینه های ذهنی ایده آلی خود را (ظرف دو سال استان را با تحول رو به رو خواهد کرد) با مشکل و پیچیدگی رو به رو خواهد دید.  استاندار محترم بفرمایید در این وضعیت خطرناک و نگرانی آور چه باید کرد و راهکارها چیست؟

استحضار دارید که فرح آباد بزرگ به عنوان یکی از مهمترین اقطاب گردشگری مازندران که نقش میراث فرهنگی آن از همه شهرهای استان پررنگ تر و مشهود تر است در چنبره نادانی ها و جهالت های عده ای خودبین و متعصب گیر کرده و دست و پای آن را برای رشد و توسعه و پیشرفت بسته اند و نگرانی های بودجه ای هم مزید بر علت شده و بر حجم این نگرانی افزوده است.

پس از اعلام مرکزیت بخش با نامه های مستقلی که استاندار وقت برای تعریف شهر مرزی فرح آباد به وزارت کشور ارسال کرده بودند انتظار پیگیری شدید و مستمر تا نهایی شدن می رفت ولی عدم همکاری و کندی تحرکات تاکنون نتیجه ای را برای خوشحالی اهالی منطقه اعلام نکرده است که موجبات فخر مدیریت منطقه ای و استانی بوده باشد.  

انتظار می رود که شخص استاندار محترم به کمک و یاری برادران پیگیری کننده شهر فرح آباد بشتابند و با استفاده از قدرت خویش موتور تحرکات نیروهای عاشق و با حرارت منطقه را شتاب بیشتری ببخشند و به صورت ویژه تا اخذ نتیجه نهایی مسئله شهر شدن فرح آباد را روی میز تصمیم گیری خود قرار دهند.

استاندار محترم، فرح آباد ظرفیت ساخت موقعیت های موفق برای استانداری محترم و مسئولان ارجمند را در دل خود دارد و هیچکس نمی تواند نسبت به بی توجهی بدان به خود ببالد و هیچ جریان مدیریتی از توجه به آن احساس خسران و ضرر نخواهد کرد.  لطفاً دستور فرمائید موضوعاتی نظیر ساخت پل بزرگ بر روی رودخانه های دوقلوی تجن و زردرود از مسیری که در دوران گذشته مطالعه شده و برآورد هزینه گردیده بود و امکان ایجاد ارتباط و اتصال شرق و غرب استان را از مسیر کناره فراهم می نمود و بندر امیرآباد را به بابلسر متصل می ساخت مورد پیگیری جدی قرار داده شود.

استاندار محترم دیدگاه شایسته شما مبنی بر ایجاد تحول در استان ظرف دو سال آینده ایجاب می کند که پروژه های متناسب با این تحول هم به مورد اجرا گذاشته شود.  یکی از این پروژه ها می تواند بررسی امکان ساخت هتل های با تعداد ستاره 5 به بالا در نقطه مناسبی از ساحل زیبا و بی نظیر فرح آباد باشد. اثرات این کار دراز مدت و در جلب و جذب گردشگر فراکشوری بسیار زیاد می باشد.  از قبل مطالعاتی در این زمینه صورت گرفته شده بود ولی هر بار با موانعی تصنعی عامدانه اصل پروژه رها شده و مدیریت لازم بر تداوم پیگیری ها اعمال نشده بود.  حتی پروژه ساخت هتل مناسب برای هواپیمایی ماهان هم با سنگ اندازی هایی رو به رو شد که عطایش را به لقایش بخشیدند.

استاندار عزیز، اگر برای فرح آباد به درستی و بر مبنای اصول صحیح و با توجه به ظرفیت های متنوع گردشگری، صنعتی، میراث فرهنگی، کشاورزی و ... طراحی و برنامه ریزی نشود، رشد باری به هر جهت و نامتوازن و ناهماهنگ آن باعث پراکندگی و هدررفت امکانات فضایی و کالبدی فرح آباد خواهد شد و امکان برنامه ریزی های بعدی را نیز از بین خواهد برد.  شایسته است دستور فرمائید آمایش سرزمین ویژه این منطقه با سرعت بیشتری صورت گیرد و بافت زیبای منطقه هنرمندانه به موضوعات مورد نیاز اساسی اختصاص داده شود.

سایر ظرفیت های ناب فرح آباد را در فرصت های بعدی عارض خواهم شد.  بی صبرانه منتظر دستورات کارگشای حضرتعالی هستم.

با تشکر: غلامعلی رنجبر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ساروی 29 آذر 1392
ممنون از دغدغه جنابعالی . وای ایکاش یه قدری برای دین ودیانت و مکتب اسلام وفرهنگ شهادت بیشتر قلم یزنید .خدا روشکر برادران درصف اول ومقدم جبهه وانقلاب بوده اید. سپاس مجدد از دغدغه برای مردم منطقه تان
نا شناس 30 آذر 1392
ضمن تقدیرتشکر ازدغدغه شما نسبت به گردشگری فرح اباد. آقای دکتر رنجبر جرا واقیعت را درخصوص انتقال پل ازمسیری که بیش از 15 سال کارشناسی شده و به مرحله اجرا رسیده بود . چرا اشاره نکردی و تنها منطقه گردشکری فرح آباد درطرح جدید راه ترابری جهت احداث پل .ارتباط بین بابلسر و گهرباران برروی تالاب .بدون هیچگونه کار کارشناسی اتفاق افتاد؟؟؟؟؟ باتشکر
علی 1 دي 1392
باسلام، جناب آقای دکتر چرا اینقدر اصرار به شهر شدن فرح آباد را دارید پس ساری بعنوان مرکز استان چی باید داشته باشد ؟ نه فرودگاه نه دریا نه کارخانه نه جنگل
نا شناس 1 دي 1392
دامادی عزیز کمی در باره فرح آباد هم برای ما شعار بده تا دلگرم شویم آخه شما فقط حرف می زنی عمل که نمی شود
نا شناس 2 دي 1392
کجای یوسف نژاد که به داد مردم منطقه برسی
عمادی 1 دي 1392
تشکر از دکتر رنجبر که درد دل اهالی منطقه را بیان فرمودند بهترین کار تغییر بخشدار فرح آباد و انتخاب یخشداری توانمند و مدیر و دارای قدرت لابی گری بالا می باشد بخشداری که در حد و اندازه فرمانداری های شهرها ی متویسط باشد تا بتواند موتور اوسعه فرح آباد روشن شود. انشاالله
نا شناس 3 دي 1392
منطقه گردشگري فرح آباد اگر در استان ديگري وجود ميداشت مطمئنا در حد فرا كشوري مطرح بود در حالي كه فرح آباد حتي براي ساكنين شرق استان شناخته شده نيست
نا شناس 4 دي 1392
منطقه فرح آباد دارای ظرفیت های فراوانی است و متاسفانه بخشدار فعلی نتوانست اقدام شایسته ای انجام دهد و خیلی ضعیف ظاهر شد .انشاالله با انتخاب بخشداری شاسته و توانمند شاهد پشرفت منطقه باشیم از دکتر رنجبر به عنوان بک فرح آبادی نخبه می خواهیم از نفوذش استفاده کند تا هرکسی را بخشدار منطقه نکنند بخشدار فرح آباد باید توانمند و مدیر باشد . عمادی از فرح آباد
نا شناس 4 دي 1392
انشاالله بزودی منطقه زیبای فرح آباد جزو حوزه شهری ساری خواهد شد که نقطه عطفی در آبادانی منطقه خواهد بود و نام فرح آباد ساری همیشه جاودان خواهد ماند.
حمید 3 دي 1392
قطب گردشکری شرق مازندران بهشره نه فرح اباد کجا تاریخی؟ بهشهر تاریخیه بالامجان

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.053 seconds.